
Falcon mobiel
Het mobiele platform van Falcon is ontwikkeld om volledig digitaal informatie te kunnen verwerken. Daarbij kan de mobiele applicatie gebruikt worden. De Falcon app voor mobiele apparaten is ontwikkeld om zo eenvoudig mogelijk informatie te kunnen invoeren. Veel Falcon gebruikers voeren gegevens onderweg in. Niet alleen biedt de mobiele applicatie dezelfde mate van informatie en functionaliteiten als de desktopversie, het heeft ook extra opties die de handelingen onderweg nog sneller en effectiever maken.
De verschillende tabs vertegenwoordigen elk een deel van het proces binnen het traject waarmee een dier gemeld, gehaald en afgeleverd kan worden. Alle informatie die op de tablet wordt ingevoerd is in real time te volgen op de desktop applicatie. En andersom precies eender. Voegt een medewerker op de desktop nog iets toe, dan verschijnt dit direct op de tablet en ontvangt de gebruiker een melding dat er nieuwe gegevens beschikbaar zijn. Korte lijnen van communicatie voor de meest optimale aanname en verwerking van informatie.

Meldingen- en rittenregistratie
Het is mogelijk om op de mobiele applicatie een nieuwe melding aan te maken, informatie in te voeren, te navigeren naar een locatie, betalingen te noteren, foto’s te maken en te zoeken in reeds afgesloten meldingen. Het is een intuïtief programma dat de gebruiker door de verschillende stappen leidt. Op basis van de verstrekte invoer komen er opties bij of vervallen deze. Zo is de informatie altijd volledig en correct. Het inleveren van een rit kan enkel als aan de vereisten is voldaan. Zo voorkomt men onvolledige of onduidelijke informatie in het systeem.

Betalingen en giften
Binnen Falcon is er altijd een betaler bekend, zoals gemeente of eigenaar. Indien er aan een rit kosten zijn verbonden, dan is kan de betaler deze kosten direct contant / via pin voldoen of kiezen voor een factuur. Falcon biedt dan de mogelijkheid om in het systeem te tekenen voor de gemaakte kosten.

Foto's maken
Binnen Falcon kunnen direct foto’s van (overleden) dieren worden gemaakt en opgeslagen. Deze kunnen gebruikt worden voor identificatie of voor meldingen bij Amivedi en social media. Doordat de foto’s vanuit de applicatie worden gemaakt, zijn deze direct zichtbaar voor overige medewerkers. Omslachtige processen zoals het maken van foto’s met de eigen telefoon en dan doormailen of appen behoren hiermee tot het verleden.
